sobota, 14 października 2017

Tuamotu - wisiorek z chalcedonem aqua

Październik nie nastraja do uśmiechu od samego rana, chociaż pogoda ostatnio raczej dla nas dość łaskawa. Nie wiem jak Wy, ale ja czasami lubię poprawić sobie jesienny nastrój jakimś fajnym kolorkiem. Zamiast wcinać czekoladę albo pyszne ciacho, choć pokusa to dla mnie ogromna i walczyć z nią trudno, to od czasu do czasu, wolę popatrzeć na coś, co przypomni mi lato. Lato zawsze kojarzy mi się ze słońcem i wodą. A woda z morską tonią. Tonią, w której mieszają się ze sobą i przenikają wzajemnie odcienie zieleni i błękitu. Począwszy od delikatnych  pastelowych rozbielonych seledynów, orzeźwiającej mięty, aż po przenikający chłód turkusu i szmaragdu. Często niuanse w tańcu  braw są ledwo zauważalne, co czyni je subtelnymi wręcz eterycznymi. Kolory wody zawsze działają na mnie odprężająco, relaksująco i odświeżająco.

Chalcedon, który użyłam do stworzenia wisiorka, to chalcedon aqua. Nie chciałam, aby tak piękny minerał o cudownej barwie utonął w nadmiarze koralików. Uznałam, że prosta forma i monochromatyczna kolorystyka oprawy, wydobędą to, co w kamieniu najlepsze. Jak zobaczycie za chwilę na zdjęciach, z oprawą w jednym kolorze raczej słabo mi wyszło, ale był to zabieg w pełni zamierzony.
Zjedźcie teraz troszkę niżej. Widzicie bransoletkę? Właściwie od niej się wszystko zaczęło. To ona przyszła na świat jako pierwsza. Taka prosta bransoletka na gumce jubilerskiej. Jej główną ozdobą są przecudne agaty laguna (i znowu woda 😉), które rozdzieliłam ozdobnymi przekładkami w kolorze złotym. Dołożyłam też pasującą kolorystycznie zawieszkę w formie kwiatka czy czterolistnej koniczyny. To właśnie motyw zawieszki postanowiłam powielić w oprawie chalcedonu aqua.  Kamień dostał koralikową cargę/kargę z koralików Miyuki Delica oraz Toho. Jak już wspomniałam wyżej, wisiorek ma prostą formę. Żeby był jeszcze bardziej świeży i kobiecy, jako ozdobę dołożyłam złotego motylka i jedną kuleczkę agatu laguna. Wisiorek powiesiłam na sznurku lakierowanym, który jeszcze bardziej podkreśla kolor kamienia.


Materiały:   25 x 25 mm kaboszon chalcedonu aqua, koraliki Miyuki Delica (DB0411) w kolorze Galvanized Apricot Gold, koraliki Toho Treasure w kolorze Inside-Color Rainbow Crystal - Pale Turquoise Lined , Toho 15/o w kolorze permanent finish galvanized rose gold, 6 mm kulki agatu laguna, zawieszka motyl złoty hq, zawieszka kwiatek, krawatki oraz ozdobne przekładki w kolorze złotym.


chalcedon aqua, chalcedony pendant, miracolo

chalcedon aqua, chalcedony pendant, miracolo

chalcedon aqua, chalcedony pendant,miracolo

chalcedon aqua, chalcedony pendant, miracolo

chalcedon aqua, chalcedony pendant, miracolo

Kamień nie jest przyklejony do podkładu. Zrobienie cargi/kargi z koralików pozwoliło na pokazanie jego jedwabistej szklistości.

chalcedon aqua, chalcedony pendant

A tu bransoletka z agatów laguna. Inspiracja do stworzenia wisiorka 😉.

agat laguna, miracolo

agat laguna,miracolo

Na dziś lania wody już wystarczy 😉. Pokazałam Wam komplet w odcieniach wody, ale wiadomo, że zarówno wisiorek, jak i bransoletkę można nosić osobno. Oczywiście według potrzeb albo upodobania. Chociaż, jak dla mnie, najładniej wygląda to właśnie jako zestaw.
Na sam już koniec powiem Wam w sekrecie, że nie jest to jedyny wisiorek z pięknym chalcedonem aqua, który zrobiłam. Już niedługo możecie spodziewać się kolejnej pracy z tym minerałem. Obym Was tylko nie zanudziła!



Ściskam Was mocno i dziękuję za odwiedziny i za Wasze dobre słowo ♥♥♥.

Korzystajcie z weekendu i pięknej jesiennej pogody!




15 komentarzy:

  1. Śliczny !!! Piękna oprawa dodaje mu lekkości, głównie dzięki temu, że nie zasłoniłaś Kasiu tyłu kamienia. A motylek wygląda, jakby przysiadł na skraju leśnego jeziorka... Bransoletkę nosiłabym w komplecie z wisiorkiem... Cudo 😍😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój kolor! I w dodatku oprawiony w złoto!

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczny. Brakuje czegoś takiego w mojej szkatułce. Od dzisiaj poluję na taki kamyk, bo chcę takie cudo mieć. Lubię już złoto:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudny komplet - bo też myślę, że w komplecie najlepiej :) Chalcedon pięknie wygląda oprawiony w złoto, szalenie elegancko i z klasą. Ciekawa jestem tej kolejnej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo wdzięczny komplet :) Kolor przepiękny i fantastycznie wygląda w zestawieniu ze złotem, które przyjemnie go ociepla :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszedł bardzo orzeźwiająco <3 Masz niesamowite wyczucie kolorów, zawsze potrafisz dobrać idealnie koralikowe towarzystwo do każdego minerału, z którym pracujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale cudny. Zdecydowanie nie utonął, pływa zwiewnie na falach popychany wiatrem <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny taki letni powiew bardzo się przyda w ten jesienny czas. Agat laguna piękny kamień tez mam taka bransoletkę więc nic dziwnego że inspiracja piękna to i piękny wisiorek powstał :) U ciebie nigdy nudno zawsze pięknie i radośnie ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne połączenie kolorów :) chalcedon rzeczywiście wygląda jak jeziorko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. CUDEŃKA!!!!!!!!!
    Uwielbiam ten kolor i sporo biżuterii mam w tym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny, wygląda niesamowicie i delikatnie, nie mogę się napatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny kamień i piękna opraqa, chłodzi przykemnie, choć za oknem jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowny, rześki komplet :) Jestem ciekawa kolejnej pracy, na pewno nie zanudzisz, zawsze z ogromną przyjemnością czytam Twoje wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny, bardzo elegancki komplecik wyszedł :) Muszę przyznać, że ta elegancja i minimalizm w formie mocno mnie zainspirował przy tworzeniu jednej z moich kolejnych prac, kiedy potrzebowałam zrobić właśnie coś drobnego i delikatnego, a, jak wiadomo, w tym względzie trudno mnie poskromić ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...