poniedziałek, 21 czerwca 2021

Petasites - kolczyki z różowymi kwarcami

 Oj długo mnie tu nie było. Przyznam, że troszkę zaniedbałam blog. Zagląda ktoś tu jeszcze ???
Jeśli tak, to bardzo mnie to cieszy 😊. Nie będę wrzucać kilku zaległych prac, które ukazały się na moim Facebooku. Kto ma ochotę, niech zajrzy na fan page'a
Dziś postanowiłam nieco odświeżyć blog, bo i okazja jest wyjątkowa. 
Taka noc jak dziś zdarza się tylko raz w roku. To noc wyjątkowa. Od czasów słowiańskich zwana Nocą Kupały, kupalnocką, nocą kupalną czy też kupałą. To słowiańskie święto związane z letnim przesileniem Słońca, obchodzone w czasie najkrótszej nocy w roku, co przypada około 21-22 czerwca. W najkrótszą noc w roku zakwita na krótką chwilę niezwykły kwiat. Niewielu udało się go zobaczyć, gdyż jest to niezwykle trudne. Nie wiadomo czy zakwitnie on w miejscu, w którym jest wiele paproci, czy tam, gdzie rośnie jedna, mała, niepozorna i zagubiona. Czasem wystarczy tylko odrobina szczęścia, by północy, znaleźć perunowy kwiat - kwiat paproci. A ten, kto go znajdzie, będzie miał zapewnione bogactwo, dostatek i szczęście. Mój kwiat paproci zakwitł, zanim nastała nocka. I jest w kolorze różowym. Różowy kwarc w formie latawca ozdobiłam oponkami agatów w odcieniach różu oraz ślicznymi różowiutkimi cyrkoniami. Kolczyki zdobią małe kwiatuszki w odcieniu ciemnego srebra. A Wy jak wyobrażacie sobie legendarny kwiat paproci? 


 Materiały: kwarc różowy o kształcie latawca, oponki agatu różowego, różowe cyrkonie, metalowe kwiatuszki w kolorze ciemnego srebra, bigle - kajdanki ze stali chirurgicznej. 


Miracolo, kwarc różowy, latawiec, różowe cyrkonie, pink quartz kite shape, pink quartz earrings

Miracolo, kwarc różowy, latawiec, różowe cyrkonie, pink quartz kite shape, pink quartz earrings

Miracolo, kwarc różowy, latawiec, różowe cyrkonie, pink quartz kite shape, pink quartz earrings

Miracolo, kwarc różowy, latawiec, różowe cyrkonie, pink quartz kite shape, pink quartz earrings

Miracolo, kwarc różowy, latawiec, różowe cyrkonie, pink quartz kite shape, pink quartz earrings

Miracolo, kwarc różowy, latawiec, różowe cyrkonie, pink quartz kite shape, pink quartz earrings



Niech dzisiejsze Święto ognia, wody, słońca, księżyca, urodzaju oraz płodności , będzie pełne radości i miłości . Ach, szukając kwiatu paproci, nie zapomnijcie wypowiedzieć zaklęcia :
Nasięźrzale, nasięźrzale
Rwę cię śmiale,
Pięcią palcy, szóstą dłonią,
Niech się chłopcy za mną gonią;
Po stodole, po oborze,
Dopomagaj, Panie Boże 😉

Pozdrawiam Was serdecznie. Do następnego postu ! 


6 komentarzy:

  1. Różowy kwiat paproci? Jak najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaglądają ;) Piękne kolczyki! A co do kwiatu, raczej w to nie wierzyłam, ale też nigdy nie było we mnie wiele romantyzmu, natomiast z wiekiem bardziej doceniam piękne polskie tradycje, a Noc Kupały jest jedną z piękniejszych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaglądam, zaglądam i zawsze ze zniecierpliwieniem czekam na nowości od Ciebie :) Już zachwycałam się kolczykami na facebooku, ale nie broni to po raz kolejny zachwycać się tutaj - są przecudowne, bardzo mi zagrały w duszy, bo to jeden z moich ulubionych odcieni różu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś wyobrażałam sobie, że ten kwiat jest biały, ale delikatny róż… czemu nie. Piękne kolczyki. Ja też tu zaglądam, bo to mój ulubiony blog. Przecież wiesz😉💖

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...