poniedziałek, 14 września 2020

Tikehau - wisiorek z chalcedonem i amazonitem

 Chalcedon to obok kwarców i labradorytów, minerał, który bliski jest memu sercu. Uwielbiam go za niezliczoną gamę kolorystyczną, choć bardzo często w ubarwianiu tego minerału swoje palce macza człowiek. Akurat w tym przypadku nie przeszkadza mi to zupełnie. Uważam to wręcz za plus, bo dzięki sztucznemu barwieniu mogę cieszyć swoje oko cudownymi barwami. Lubię też ten minerał za woskowy połysk, którego nie mają inne minerały. I za to, że stabilizuje równowagę między moim ciałem, umysłem i duszą 😉.
Tym razem moja umysłowa równowaga została nieco zachwiana, bo kupiłam ten kamień, a właściwie parę kamieni jako zielony onyks. Hmmm ... Jak dla mnie ani on typowo zielony, ani nie onyks. Po głębokich oględzinach, przemyśleniach i zasięgnięciu opinii fachowca, skłaniam się ku temu, by uznać ten kamyczek za chalcedon. Tak czy inaczej, ogromnie podoba mi się jego barwa. Turkusowa zieleń kojarząca mi się z tropikalną laguną albo głębią oceanu. Kamień sam w sobie jest piękny, więc postanowiłam dać mu prostą oprawę. Tym razem sięgnęłam po nieco zaniedbane koraliki i oprawiłam w sposób, w który bardzo lubię. Stworzyłam lekką, koronkową oprawę harmonizującą z kamieniem. Wisiorek powiesiłam na sznurze zrobionym z prześlicznych fasetowanych kuleczek amazonitu idealnie współgrającego z chalcedonem tudzież pierwotnie onyksem. Dzięki temu wisiorek choć prosty w formie nabrał elegancji, wytworności i szyku. Stał się bardzo stylową, ponadczasową biżuterią.

 

Materiały : 28x20mm kaboszon chalcedonu/onyksu, koraliki Toho treasure oraz Miyuki Delica, 4 mm fasetowane kulki amazonitu, metalowe elementy wykończeniowe. 


Miracolo, chalcedon, wisiorek z chalcedonem, amazonit, amazonite, chalcedony pendant, chalcedony

Miracolo, chalcedon, wisiorek z chalcedonem, amazonit, amazonite, chalcedony pendant, chalcedony

Miracolo, chalcedon, wisiorek z chalcedonem, amazonit, amazonite, chalcedony pendant, chalcedony

Miracolo, chalcedon, wisiorek z chalcedonem, amazonit, amazonite, chalcedony pendant, chalcedony

Miracolo, chalcedon, wisiorek z chalcedonem, amazonit, amazonite, chalcedony pendant, chalcedony

Miracolo, chalcedon, wisiorek z chalcedonem, amazonit, amazonite, chalcedony pendant, chalcedony

Miracolo, chalcedon, wisiorek z chalcedonem, amazonit, amazonite, chalcedony pendant, chalcedony

Miracolo, chalcedon, wisiorek z chalcedonem, amazonit, amazonite, chalcedony pendant, chalcedony


Na koniec taka ciekawostka. Czy wiecie, że  w Tybecie czczono chalcedon jako upostaciowanie kwiatu lotosu?
A może pomożecie rozwiązać dylemat? Onyks ci to czy chalcedon? Oto jest pytanie!

Jak widać na załączonych obrazkach, u mnie lato się jeszcze nie skończyło. Pogoda za oknem wciąż nas rozpieszcza słońcem i wysoką temperaturą, więc niech lato jeszcze nas za szybko nie opuszcza. 
Dziękuję Wam za odwiedziny i za pozostawione komentarze. Pozdrawiam Was cieplutko i do następnego razu 😊. 

5 komentarzy:

  1. I oprawa fajna i nośnik wisiorka pięknie dobrany!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie podejmuję się odpowiedzi - czy chalcedon, czy onyks, jest przepiękny i jeszcze piękniej oprawiony! Wiem, wakacyjny, ale oczyma duszy widzę go na czarnym golfie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ma "TO COŚ". Przykuwa wzrok na dłuuugo :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...