niedziela, 9 lipca 2017

Chebbi - wisiorek z jaspisem oceanicznym

Wakacje trwają w najlepsze, pewnie większość z Was się już urlopuje, bo lato to najlepsza pora na polskie i zagraniczne wojaże. Chciałabym, abyśmy dzisiaj wspólnie odwiedzili Maroko ;)


Do tej pory nie brałam udziału w konkursach organizowanych przez Royal-Stone, ale jak to mówią, kiedyś musi być ten pierwszy raz. Właśnie zebrałam się na odwagę i postanowiłam wziąć udział w konkursie, którym motywem przewodnim jest właśnie Maroko.



Większości z Was Maroko kojarzy się z niesamowitymi kolorami, straganami pełnymi orientalnych przypraw i arabskimi strojami. Dla mnie Maroko ma nieco inne oblicze. Kto nie spędził nocy na pustyni, ten nie wie jak wygląda niebo pełne gwiazd - tak mówią mieszkańcy Maroka. Maroko to nie tylko pustynie, ale również beżowo-piaskowa oraz szaro-biała kolorystyka ścian architektury, misterne, koronkowe wzory, majoliki (zellidż), sztukateria (muqarna) i rzeźbione w drewnie dekoracje znajdujące się m.in. na takich budowlach jak Medersa Ben Youssef, w meczecie Hassana II w Casablance, w medresie Bu Inania w Fezie oraz na ścianach Bramy Bab El’Mansour w Meknes. 
Za serce wisioru wybrałam jaspis oceaniczny, który swą kolorystyką nawiązuje do barw pustynnego piasku i ziemi spalonej marokańskim słońcem. Obszyłam go różnymi koralikami. Sposób obszycia nawiązuje do geometrycznej harmonii majolik (zellidż). Wykorzystywanie w islamskim wzornictwie jedynie wzorów geometrycznych wynika bezpośrednio z jednego z praw zamieszczonych w Koranie, zgodnie z którym ludziom nie wolno przedstawiać obrazów Boga, samych siebie, ani nawet zwierząt, gdyż stawialiby się wówczas na równi ze Stwórcą, co jest niedopuszczalne. Do wisiorka dołożyłam mięciutki chwost przyozdobiony kuleczkami agatu. Chwost to również element pojawiający się w marokańskich dekoracjach. Inspirując się pracą fachowców przycinających maleńkie płytki, w taki sposób, by nadać im odpowiedni kształt, by wszystko do siebie pasowało niczym puzzle, dobierałam do siebie materiały, tak, by oddać arabski klimat Maroka w tym skromnym wisiorze. Czy mi się to udało? To już same oceńcie :).


Materiały: 24 mm kaboszon jaspisu oceanicznego, 6mm kulkeczki agatu, koraliki Miyuki Delica w kolorze opaque grey AB (DB0108) oraz (prawdopodobnie) Inside color lined luminous honeycomb (DB 2041), koraliki Toho 11/o w kolorze opaque grey, ceylon frosted peach cobler, higher metallic frosted carnival, Toho 15/o w kolorze opaque grey, 2mm szklane czeskie perełki lakierowane w kolorze kremowym, 3mm szklane kuleczki w kolorze szarym, koraliki Superduo w kolorze opaque yellow picasso, wiskozowy chwost, syntetyczne rzemienie w kolorze popielatym, kurkumy i starego złota. Tył podszyty popielatym super suede. Wielkość wisiorka wraz z chwostem ok. 15 x 6cm.




jasper pendant, miracolo

jasper pendant, jaspis oceaniczny, miracolo

jasper pendant, jaspis oceaniczny, miracolo

jasper pendant, miracolo

jasper pendant

jasper pendant, jaspis oceaniczny, miracolo

jasper pendant


Zdjęć z procesu twórczego zachowało się aż jedno. Jak widzicie, rozeta wokół kamienia sukcesywnie powiększała swój rozmiar ;).




Pozostaje mi jeszcze podziękować za dotychczasowe lajki i komentarze zostawione na FB. Jeśli podoba się Wam mój wisiorek, wciąż możecie na niego zagłosować.  Kliknięcie w zdjęcie przeniesie Was do albumu konkursowego. Jest w nim naprawdę wiele wspaniałych prac.

 Chebbi-wisiorek z jaspisem



Dziękuję Wam za wszystkie komentarze pozostawione pod wisiorkiem z poprzedniego posta :) 

Witam też w swoich progach kolejną obserwatorkę :)

Ściskam Was mocno! Wspaniałej niedzieli! :)



17 komentarzy:

  1. Piękna misterna robota :) jak zwykle wszystko do siebie idealnie pasuje. Bardzo klasyczny i elegancki wisior, ale przy tym stylowy i niebanalny :) widać, że dobrze to wszystko zaplanowałas, zgłębilas temat i przepięknie to wszystko opisałaś :) nie tylko świetnie się patrzy, ale też przyjemnie czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Maroko jest, przynajmniej jak do tej pory, najtrudniejszą moim zdaniem inspiracją. Głównie dlatego, że mi samej nie kojarzy się z absolutnie niczym :P Googlałam "moroccan jewelry" i podobne i oczywiście znalazłam wiele pięknych rzeczy, ale nie byłam w stanie tego Maroka poczuć. Ostatecznie nie zrobiłam na tę inspirację nic, ale widzę, że Ty wybrnęłaś wspaniale :) Trzymam kciuki za Twoją pracę, już ma mojego lajka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu, podoba mi sie ta skromność w Twojej pracy. Mimo tego, to bardzo wyrazista praca i trudno przejść obok niej obojętnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu nie wiem jak Ty to robisz, ale Twoje prace są idealne! Wszystko tak pięknie spasowane! Jesteś perfekcjonistką w każdym detalu! Wisior jest tak piękny...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasiu, wisior skromny, ale jakże harmonijny i piękny! I wyróznia się w albumie zdecydowanie, więc liczę na to , że jury go doceni! Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wisior!!! Oczywiście wykonanie pierwsza klasa!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny wisior, jest taki subtelny, wyważony, bardzo wpadający w oko. Mocny konkursowy debiut, oczywiście trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie to perfekcja w każdym calu :) prześliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie powinno być 'pudło'. Masz złote ręce, bo jakiegokolwiek kamyka byś nie wzięła w swoje ręce to zyskuje na wartości i urodzie. Wisior jest wyjątkowy. Podoba mi się niesamowicie i mam nadzieję, że jury też.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie odzwierciedlona inspiracja Maroka. Bardzo podobają mi się kolory użyte w twoim wisiorze a kamyk to już śliczność sama w sobie :) Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zawsze zachwyca mnie misterność takich prac ... cudny!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wisior zdecydowanie rzuca się w oczy i jest naprawdę piękny kolorystycznie, jeśli mogę tak to ująć. Głos oddany, więc życzę jeszcze powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny, subtelny, niezwykle elegancki :) Uwielbiam nie tylko oglądać Twoje prace, ale też o nich czytać, to równie wielka przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zachwyca mnie dokładność w tym wisiorze :) I cudowne kolory ziemi, od razu przychodzi na myśl pustynia. Powodzenia w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrałaś piękne, pustynne kolory do tego kaboszonu. I dziękuję - z Twoich postów zawsze dowiem się czegoś ciekawego ��

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo elegancki :-) kolorystyka super

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...