piątek, 29 maja 2020

Ambriel - komplet z chryzoprazem i agatami


Chciałabym bardzo publikować posty częściej i dzielić się z Wami moimi pracami, ale jakoś tak samo wychodzi, że wpisów coraz mniej, choć samej biżuterii wciąż przybywa. Nie bardzo wiem, jak to ogarnąć, więc jeśli macie jakieś pomysły, podzielcie się nimi tu i teraz 😊.

Opowiem Wam dzisiaj odrobinę o minerale, który mnie zachwycił, zauroczył, po prostu skradł moje serce. I nie, nie. Nie jest to labradoryt 😄. Hmmm... komuż to mogłam oddać swoje serce? Otóż książę dolnośląskich kamieni, wywarł na mnie tak silne wrażenie, że nie byłam w stanie się mu oprzeć. Jeśli powiem Wam, że nazywa się go też "zielonym złotem", wszystko stanie się jasne. Przedstawiam Wam mojego bohatera. Oto chryzopraz 💚.

Chryzopraz należy do tej samej rodziny co popularne agaty, czyli do kwarców skrytokrystalicznych i powstaje z krzemionki (dwutlenku krzemu). Chryzopraz jest przeświecającą, zieloną odmianą chalcedonu, swoją piękną, pozytywnie nastrajającą barwę zawdzięcza domieszce niklu. Występuje dość rzadko w przyrodzie, stąd też jest trudniej osiągalny w na rynku kamieni od pozostałych minerałów i co za tym idzie droższym. Kolor chryzoprazu jest bardzo charakterystyczny, najlepsze egzemplarze, przezroczyste i niespękane mają barwę jabłkowo zieloną, ale chryzopraz występuje też w innych odcieniach. W dużych surowych bryłach można dostrzec różnorodne zielenie (jasnozielony, miętowy, niebieskozielony, szmaragdowozielony i ciemnozielony). Nazwa chryzoprazu pochodzi od greckiego chrysos (złoto) i prasinos (zielonkawy) i sugeruje zarówno jego barwę, jak i wartość porównywalną ze złotem. 

Moje chryzoprazy, to zarówno fasetowane krople, jak i oponki wykorzystane w kolczykach. Zieleń chryzoprazu cudownie współgra z odcieniami różowych agatów i bardziej intensywną zielenią oponek onyksu. Wisiorek, oprócz wymienionych minerałów ozdobiłam anielskim skrzydłem. Skrzydlaty wisiorek zawisł na długim syntetycznym rzemieniu. Kolczyki również są długie, pełne kolorów i optymistycznej radości na każdy dzień. Mnie się buzia sama uśmiecha do tego kompletu. A Wam? 


Materiały : krople i oponki chryzoprazu, oponki różowego agatu, oponki zielonego onyksu, metalowe skrzydło w kolorze srebrnym, metalowe elementy wykończeniowe, syntetyczny rzemień w kolorze różowym. 


Miracolo, wisiorek z chryzoprazem, wisiorek z agatami, zielony chryzopraz, różowy agat, chrysoprase

Miracolo, wisiorek z chryzoprazem, wisiorek z agatami, zielony chryzopraz, różowy agat, chrysoprase

Miracolo, wisiorek z chryzoprazem, wisiorek z agatami, zielony chryzopraz, różowy agat, chrysoprase

Miracolo, wisiorek z chryzoprazem, wisiorek z agatami, zielony chryzopraz, różowy agat, chrysoprase

Miracolo, kolczyki z chryzoprazem, kolczyki z agatami, zielony chryzopraz, różowy agat, chrysoprase

Miracolo, kolczyki z chryzoprazem, kolczyki z agatami, zielony chryzopraz, różowy agat, chrysoprase

Miracolo, kolczyki z chryzoprazem, kolczyki z agatami, zielony chryzopraz, różowy agat, chrysoprase

Miracolo, kolczyki z chryzoprazem, kolczyki z agatami, zielony chryzopraz, różowy agat, chrysoprase


Pozdrawiam Was gorąco i dziękuję za miłe komentarze zostawione pod poprzednimi postami. Mam nadzieję, że wkrótce znowu się tutaj spotkamy. Tymczasem żegnam się z Wami i życzę Wam wspaniałego, słonecznego weekendu. Wypoczywajcie! 😊

12 komentarzy:

  1. Przepiękny komplet i ta soczysta kolorystyka, bardzo w moim guście. W kolczykach jestem z miejsca zakochana :)
    Też mam ten czasowo-blogowy problem, więc mogę się tylko przyłączyć do apelu o pomysły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Aniu, że komplet, a zwłaszcza kolczyki tak bardzo przypadły Ci do gustu :).

      Usuń
  2. Podobnie jak Ania zakochałam się w kolczykach. Piękny ten komplet. Więcej i częściej proszę, bo to uciecha dla oczu takie cuda oglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, postaram się częściej zadowalać Twoje oczy ;) Dzięki wielkie kochana :*

      Usuń
  3. Przepiękny, wiosenny komplet! Absolutnie zachwycający, ląduje na pierwszym miejscu jeśli chodzi o moje ulubione Twoje prace ;)
    Sama się ostatnio łapię na tym, że publikuję coraz mniej, za to prac skończonych mam coraz więcej. I jak to pogodzić, skoro czas spędzony przy komputerze to czas niepoświęcony rękodziełu? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki Kajko ♥. Może uda się nam jakoś zagiąć czasoprzestrzeń i pogodzić rękodzieło z komputerem ;)

      Usuń
  4. Śliczny komplecik, na widok tych soczystych kolorów uśmiech sam się na twarzy pojawia. Kolczyki przecudne, mnie również od razu zachwyciły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Marysiu ogromnie. U mnie Twój komentarz wywołał wielki uśmiech na twarzy :)

      Usuń
  5. Przepiękna biżuteria. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za przemiły komentarz i za odwiedziny :) Pozdrawiam i zapraszam ponownie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...